Методична валіза
Методист - політ думок у безхмар'я до висот.Це - професія душі, це - скарбниця знань усіх.Методист - учитель, друг і порадник, а навкруг.Біля нього скільки світла, що творчість квітами розквітла.Методист - це в серці стук, працьовитість вмілих рук.Це методики криниця і майстерності крамниця.
ВИХОВАТЕЛЬ-МЕТОДИСТ - ХТО ЦЕ?
Вихователь-методист займається методичною роботою та організує весь освітньо-виховний процес в дитячому садку. Методист аналізує, планує, організовує, координує, контролює діяльність педагогічного колективу. Разом із завідувачем він керує колективом дитячого садка, беручи участь у добиранні кадрів, у розробленні та впровадженні програм розвитку і педагогічних планів. Комплектує групи навчальними посібниками, іграми, іграшками, організовує співпрацю з іншими дошкільними закладами, школами, дитячими центрами, музеями та ін.
Вихователь-методист проводить ґрунтовну методичну роботу у педагогічному колективі: відкриті заняття для вихователів, семінари, індивідуальні та групові консультації. Крім того, він бере участь у роботі з батьками: готує стенди, папки, що присвячені сімейному вихованню та ін. Робоче місце методиста, як відомо, методичний кабінет. Там кожен педагог може отримати практичну допомогу в організації роботи з дітьми, а батьки можуть проконсультуватися з приводу розвитку дитини, отримати відповіді на питання про педагогічний процес в дитячому садку...
Ще одне завдання методиста, мабуть, найважливіше, - розуміти і правильно оцінювати сили і можливості кожного педагога, знати, що важливо для нього в житті, до чого він прагне, щоб задовольнити потребу кожного педагога в повазі, визнанні та самореалізації.
Сучасне заняття: вимоги, перспективи.
Сучасне заняття: вимоги, перспективи.
Організація освітньо-виховного процесу в дошкільному закладі в сучасних інноваційних умовах вимагає від педагога вдосконалення практичної діяльності шляхом пошуку нових ціннісних пріоритетів у визначенні змісту, форм і методів організації пізнавальної діяльності дітей.
Основною формою організованої навчальної діяльності дошкільників залишаються заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та ін.).
Яким має бути сучасне заняття у ДНЗ?
Сучасне заняття має бути цікавим і приємним для дітей, насиченим ігровими прийомами, елементами гри-драматизації, розвивати пізнавальні здібності дітей, моральні та естетичні якості. Робота педагога на заняттях повинна поєднуватися з роботою поза заняттями, - тільки тоді діти зможуть засвоїти той великий об'єм знань і вмінь, який передбачений програмою. Тому заняття не є єдиною важливою формою, яка дозволяє комплексно вирішити всі завдання. Головна вимога до сучасного заняття - максимальна розумова активність вихованців. Організувати навчання слід так, щоб діти якнайбільше діяли, міркували, відповідали.
Цікаве та сучасне заняття в дитячому садку може здійснюватися поза приміщеннями ДНЗ - на вулиці, у парку, в музеї... Сучасне заняття у дошкільному закладі не повинно обмежуватися часовими рамками, а продовжуватися згідно зацікавленості учасників - дітей та дорослих.
Пропонуємо такі види нетрадиційних занять:
* Заняття-змагання ( вибудовуються на основі змагань між дітьми): хто швидше назве, знайде, визначить, помітить і т. д.
* Заняття - КВН (припускають поділ дітей на дві підгрупи і проводяться як математична або літературна вікторини).
* Театралізовані заняття (розігруються міні сценки, які несуть дітям пізнавальну інформацію).
* Заняття - сюжетно-рольові ігри (педагог входить в сюжетно-рольову гру як рівноправний партнер, підказуючи сюжетну лінію гри і вирішуючи таким чином завдання навчання).
* Заняття-консультації (коли дитина навчається «по горизонталі», консультуючись у іншої дитини).
* Заняття - взаємонавчання (дитина - «консультант» навчає інших дітей конструюванню, аплікації, малюванню - старша група).
* Заняття-аукціони (проводяться, як настільна гра «Менеджер»).
* Заняття - сумніви (пошук істини), ( дослідницька діяльність дітей типу: тане - не тане, літає - не літає, плаває - тоне і т. д.)
* Заняття-подорожі.
* Бінарні заняття ( авт. Дж.Родарі ). (Складання творчих оповідань на основі використання двох предметів, від зміни положення яких змінюються сюжет і зміст оповідання.)
* Заняття-фантазії.
* Заняття-концерти (окремі концертні номери, які несуть пізнавальну інформацію).
* Заняття-діалоги (проводяться по типу бесіди, але тематика вибирається актуальною і цікавою).
* Заняття типу «Слідство ведуть знавці» (робота зі схемою, мапою групи дитячого садка, орієнтування за схемою з детективною сюжетною лінією).
* Заняття типу «Поле чудес» (проводяться як гра «Поле чудес» для дітей, які читають).
* Заняття «Інтелектуальне казино» (проводяться за типом «Інтелектуального казино» або вікторини з відповідями на питання: Що? Де? Коли?).
Вимоги до сучасного заняття: ( пам'ятка для вихователів)
1. Використання новітніх досягнень науки і практики.
2. Реалізація в оптимальному співвідношенні всіх дидактичних принципів.
3. Забезпечення умов предметно-просторового середовища для розвитку пізнавальної діяльності.
4. Дотримання санітарно-гігієнічних норм до організації діяльності дітей.
5. Встановлення інтегративних зв'язків ( взаємозв'язок різноманітних видів діяльності, змісту).
6. Зв'язок з минулими заняттями і опора на досягнутий дитиною рівень.
7. Мотивація і активізація пізнавальної діяльності дітей (методи і прийоми).
8. Логіка побудови заняття, єдина лінія змісту.
9. Емоційний компонент заняття (початок і закінчення заняття завжди проводяться на високому емоційному підйомі).
10. Зв'язок з життям і особистим досвідом кожної дитини.
11. Розвиток умінь дітей самостійно здобувати знання і поповнювати їх обсяг.
12. Ретельна діагностика,