Інклюзивна освіта
Інклюзивна освіта – це освітня технологія, яка передбачає розвиток,навчання й виховання дітей з особливими освітніми потребами у звичайному закладі дошкільної освіти, де створено відповідні умови для забезпечення максимальної ефективності освітнього процесу.
Інклюзивна освіта в закладі дошкільної освіти – це система освітньо – виховних послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права всіх дітей на освіту й права виховуватися та навчатися в умовах звичайного (масового) навчального закладу.
Основним завданням інклюзивного навчання в ЗДО є організація психолого – педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, реалізація корекційно – розвиткової складової, створення освітнього середовища та універсального дизайну, що задовольнить освітні потреби дитини з ООП, формування життєвого важливого досвіду та збереження цілеспрямованого розвитку когнітивних, мовленнєвих, моторних, соціальних функцій у дітей.
Основні принципи інклюзивного навчання:
- Цінність дитини не залежить від її здібностей і досягнень;
- Кожна дитина здатна відчувати і думати;
- Кожна дитина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою;
- Адаптація системи до потреби дитини, а не навпаки;
Переваги інклюзивного навчання в ЗДО:
для дітей з особливими освітніми потребами:
- під час комунікації та в стосунках з однолітками поліпшується когнітивний, моторний,мовний, соціальний та емоційний розвиток;
- діти з ООП опановують нові вміння та навички, що відбувається функціонально;
- навчання здійснюється з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей;
- налагоджуються дружні стосунки з ровесниками, вони спільно беруть участь у житті групи та в соціальному середовищі;